Társaságunk 1995 óta végez, szolgáltatási körében fő tevékenységként, teljes körű vámszolgáltatást. Az idők folyamán szert tettünk valamennyi engedélyre, mely lehetővé teszi a szolgáltatás pénzügyőr jelenléte nélküli végzését, gyakorlatilag munkaidő korlát nélkül. Saját – vámhatóság által jóváhagyott – európai érvényű – bélyegzővel és plombával (magán-vámzár) rendelkezünk. Legtöbbször a szállítmánynak el sem kell hagyni ügyfelünk telephelyét az ügyintézés miatt.


Informatikai rendszerünk fő eleme a vámintegrációs rendszer, mely modulos felépítésénél fogva alkalmas a különböző területek rendszerbeintegrálására és a hatóság és köztünk (egyre inkább kötelezően elvárt) elektronikus információcsere biztonságos lebonyolítására.
Vámszolgáltatásunk ügyfeleink igénye szerint lehet egyszerű szállítmánykezelés (érkeztetés, indítás), de már a külkereskedelmi szerződés fontolgatásakor kapcsolatba kerülhetünk. Igény szerint lektoráljuk, vagy kiegészítésére teszünk javaslatot vám szempontból a kapcsolódó külkereskedelmi szerződés vonatkozásában. Elvégezzük a tarifálást, ill. ellenőrizzük a használatban levő vámtarifaszámokat (KN kód), kiküszöbölve ezzel a megszokásból hordozott hibákat. Elkészítjük (export) vagy kezeljük (import), ellenőrizzük a kapcsolódó fuvarokmányokat, származást igazoló dokumentumokat.
 
Bonyolultabb vámeseményeknél (pl. különleges eljárások) rész veszünk az előkészületekben, a konzultációkon és segítünk kidolgozni, a külkereskedelmi ügylethez igazítani a rendszert (pl. bérmunka, haszonbérlet, vámfelügyelet melletti feldolgozás). Közreműködünk az kiviteli- vagy behozatali engedélyek, vagy a kapcsolódó előírt szakhatósági engedélyek (pl. növény-egészségügyi-, műemlékvédelmi stb.) eljárásában.
 
Rendelkezünk „A” típusú közvámraktárral és (gazdasági szükségszerűsége esetén) ügyfeleink telephelyén szükség esetén létrehozunk magánvámraktárt, valamint üzemeltetjük részükre.
 
Szintén rendelkezünk áfa-adóraktárral és több ügyfelünk telephelyén üzemeltetünk áfa- adóraktárt. Míg mindig – a jogszabályi lehetőségek 2004-es megjelenése után is – azt tapasztaljuk, hogy kevés gazdálkodó ismeri a legális működésében rejlő lehetőségeket (áfa alóli-, termékdíj alóli végleges mentesülés, közvetítő kereskedő védelme, át-okmányolás és offshore ügyletek, hogy az előnyeiből néhányat említsek).
Manapság az uniós vámkódex hatálybalépése után, nagy hangsúly kap a származási helyzet helyes megállapítása, dokumentálása és jogszabály szerinti igazolása (EUR1, SZNY, Certificat of Origin). E tekintetben szakértői támogatást nyújtunk, de szükség esetén a teljes rendszert felépítjük, esetleg elfogadott exportőri, regisztrált exportőri engedélyezési eljárásban teljes körűen eljárunk, valamint a gyakori hatósági ellenőrzésben közreműködünk a származási helyzet igazolása, kimutatása terén.
 
A tevékenységünk során kezelt ügyleteket az ügyintézői színt mellett szakértői szinten is kezeljük, elvégezzük a szükséges kapcsolódó engedélyezési- és jogorvoslati eljárásokat.
 
Tájékoztatásunk terjedelmi korlátai nem tették lehetővé, hogy egy-egy szakterületet a teljesség igényével bontsuk ki. Nem is életszerű, hogy egy ügyfél a vámszolgáltatást teljes szélességében igénybe vegye. Hiszen a termékkör, a reláció és a destináció is legtöbbször determinálja a szakmai terület specialitásait. Amennyiben felkeltettük érdeklődésüket szolgáltatásunkkal összefüggésben, kérem tegyék fel kérdéseiket, vagy biztosítsanak számunkra lehetőséget,hogy személyes megbeszélésen mélyebb információkkal-, kérdéseikre válasszal szolgáljunk.
 
Üdvözlettel,
 
 
Rajzó Tamás
ügyvezető